katarinabrolin

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Katarina Brolin - 17 november 2012 19:10

Musiklivet i Stockholm är otroligt varierande och medryckande. Jag har fått den äran att lyssna på bla det här:

Johan Hansen och RebellRobban får publikens jubel.



 

Saxofonmannen med sväng och fart.



RebellRobban och Johan Syrén skapar en ny låt!



 

Glada killar i Björns Trädgård skapade fin stämning med gitarr och flaskor.




  Johan och RebellRobban sprider glädje i Slussens tunnelbana.



 

  En trubadurs tepåse en regning dag vid Medborgarplatsen...Efter regn kommer mer musik. Efter natt kommer nya ord. Efter tvekan kommer framgången. Det är dags nu. Och det blir sååå mycket bättre.

 

/Katarina Kaktus Brolin

Av Katarina Brolin - 17 november 2012 10:56

När jag berättar att jag kommer från Söderhamn, säger många:"jag har nog åkt förbi där" eller "det ligger neråt va?"

Ibland får jag frågan: "Hur är det att bo i Söderhamn?" Ja, hur är det egentligen...Det finns mycket fint och bra. Naturen, skärgården, min familj finns där, nästan alla känner nästan alla. Det finns sånt som är mindre bra. Stor arbetslöshet och att nästan alla känner nästan alla. För allt är ju hur man upplever det själv. Tex skulle jag kunna beskriva Söderhamn så här:

Bilträffar på olika platser. Ett mycket effektiv sätt att ha roligt!





 Barfotastunder. Ingen fotsvett, inga skavsår. Bara frihet.

 

 

Bandy!!! Broberg!!! Bäst i test...

 

 

 

Bondekänslan man får när man möter traktorn...



 

Bryggmingel på Branthäll. Bättre blir det knappast...



 

Båtlivet...Båt är livet!

 


   Båtbrasa sista april. Jag har varit på ett par stycken faktiskt...just den här båten var min egen och köptes kontant för fem hundra kronor på systembolaget. Jag skrev en avskedstext under eldandet: "The boat is burning." Den kommer ni att få höra vid ett senare tillfälle.

 


 

Bubbel! Bubbel i sin rätta miljö, Friheten.


Det här är några sätt att se på Söderhamn. Det finns många, många fler. Men det tar jag en annan gång. Nu är det dags att göra nåt bra av den här lördagen i Stockholm. Kanske lite bubbel och titta på båtarna vid slussen?
Eller dansa barfota till Brobergslåten?

Bästa lördagen till er alla!

/Kaktus

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Poesi och sånt


Ovido - Quiz & Flashcards