katarinabrolin

Alla inlägg under februari 2013

Av Katarina Brolin - 16 februari 2013 10:14

Det gäller att se vad man faktiskt klarat, inte bara vad man ännu inte lyckats med. Så nu påminner jag mej. Några av mina mål genom livet: Skriva en bok. Check! Vara med på bokmässan i Göteborg. Check! Spela in en skiva med egna texter. Check! Bo vid Medborgarplatsen minst ett år. Check! Våga stå på scen och framföra egna verk. Check! Börja blogga. Check! 

Ge ut fler böcker, bo i en cirkusvagn och förändra världen är några av de mål som ligger framför mej...men det kommer. Snart. Just nu är det lördag och jag har friheten att skriva så mycket jag vill...och minnas det här:

 

Ungdomsboken som gavs ut 2009.


   

Skivan som spelades in 2009.


 

Bokbord på Söderhamns bibliotek


Alltså: Jag är inte bara mamma, jag är författare också! Bland annat...

Så är det!

/Katarina Kaktus Brolin


Av Katarina Brolin - 16 februari 2013 09:49

       

Jaha. För två år sen flyttade jag in. Blev nybliven Södermalmsbo i andra hand. Nu måste jag flytta ut.

Dags att packa igen. Plocka ner det som dolt de trasiga tapeterna. Städa bort mina egna spår. Lämna ytorna omärkta. Plocka ner friheten från väggen. Avsluta. Avrunda. Avslöja vad som egentligen är viktigt.

Jag vet lite om februari. Mars är ganska oviss. Våren kommer att göra sig förstådd. Snön smälter smutsigt och snabbt. Det är nu det visar sig. Jag kramar det sista ur kylan. Lägenheten. Södermalm.

Jag har levt i andra hand väldigt länge. Det är dags att börja leva i första hand nu. Jag tar med mig min frihet och går....hem.

/Katarina Kaktus Brolin

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Poesi och sånt


Ovido - Quiz & Flashcards